KODĖL YRA SVARBŪS TARPUSAVIO SANTYKIAI POROJE BEI ŠEIMOJE?
„Dabar man yra aišku, kad šeima yra pasaulio mikrokosmosas. Tam, kad suprastume pasaulį, galime tyrinėti šeimą, kurioje yra sprendžiami pagrindiniai klausimai, apsprendžiantys mūsų santykius su išoriniu pasauliu: galios, intymumo, autonomijos, pasitikėjimo ir bendravimo įgūdžių. Pokyčiai pasaulyje prasideda nuo pokyčių šeimoje.“ (Virginia Satir)
Šeima ir namai yra ta vieta, kur poroje esantys žmonės kuria, vysto ir palaiko tarpusavio santykius, kurie iš esmės lemia šeimoje vyraujančius santykius. O vaikai, augdami šeimoje, mokosi pagrindinių bendravimo įgūdžių, kurie labai didele dalimi lemia tai, kiek jiems pavyksta sėkmingai adaptuotis išoriniame pasaulyje. Tad santykiai poroje bei šeimoje yra itin svarbūs gyvenime, nemaža dalimi lemiantys mūsų santykius su savimi bei kitais žmonėmis, taigi – ir gyvenimo kokybę iš esmės.
Tarpusavio santykių poroje ir šeimoje tyrinėjimui bei iššūkių sprendimams mes galime pasitelkti ir metaforines asociatyvines korteles (MAK) – nedidelio dydžio paveiksliukus, neturinčius jokios išankstinės reikšmės ar interpretacijos. Šios kortelės gali būti skirtos kiekvienam, besidominčiam ir siekiančiam giliau pažinti save ir kitą žmogų. Simbolių bei metaforų pagalba galime pažiūrėti, kur slypi mūsų gyvenimiški iššūkiai, bei kokie gali būti jų sprendimo būdai. Šių kortelių pagalba taip pat galime rasti savo vidinius resursus, reikalingus sunkumų įveikai. Daugiau apie korteles – kas tai yra ir kuo jos gali būti naudingos – galite sužinoti čia: https://metaforineskorteles.lt/apie-mak/
MOKYMŲ TIKSLAI:
- supažindinti Jūsų organizacijos darbuotojus su metaforinėmis asociatyvinėmis kortelėmis kaip galimu „įrankiu“ dirbant su klientais;
- suteikti tiek teorinių ir praktinių žinių, kad Jūsų organizacijos darbuotojai gebėtų savarankiškai naudotis kortelėmis darbe su klientais.
MOKYMŲ UŽDAVINIAI:
- „Gyvų“ mokymų metu seminaro dalyvius:
– supažindinti su teoriniais ir praktiniais MAK naudojimo pagrindais;
– sudaryti sąlygas išbandyti MAK atliekant 3-5 praktines užduotis seminaro metu;
– norintiems mokymų dalyviams suteikti užduočių savarankiškai praktikai. - Pasibaigus mokymams, mokymų dalyviams išsiųsti dalomąją medžiagą, kurioje būtų pagrindinė informacija apie korteles, seminaro metu atliktos bei savarankiškos praktikos užduotys.
- Palaikomosios sesijos metu aptarti savarankišką mokymo dalyvių praktiką – kas pavyko ir kuo galime pasidžiaugti? Kas nepavyko ir ką galime išmokti iš savo klaidų? Grįžtamojo ryšio suteikimas, atsakymai į klausimus, savarankiškos praktikos aptarimas kartu su mokymų dalyviais.
MOKYMUS VEDA: Eglė Lisauskaitė, asmeninių pokyčių koučingo specialistė, lektorė, sertifikuota metaforinių asociatyvinių kortelių praktikė.
EGLĖ APIE MOKYMUS: „Metaforinės asociatyvinės kortelės mano gyvenime atsirado 2017 metų pabaigoje, kai, ieškodama praktiško įrankio savo darbe, atradau korteles. Nuo tada mes drauge, koja kojon ir „keliaujame“ kartu. Kadangi aš pati mąstau vaizdais, kortelės man gali padėti atpažinti, įvardinti ir išreikšti savo jausmus bei mintis, plačiau tyrinėti esamą situaciją ir prireikus ieškoti kūrybiškų sprendimų. Tuo, ką žinau ir moku apie korteles, mielai dalinuosi su kitais žmonėmis.
Mano pagrindiniai:
- darbo principai yra patirtimi grįstas mokymasis – vedu praktinius mokymus, kuriuose čia ir dabar sprendžiame aktualius dalyvių klausimus. Paprastai mokymų metu būna apie 1/3 teorijos aktualia tema, 2/3 – praktiniai užsiėmimai, kurių metu visi kartu mokomės spręsti konkrečius klausimus;
- darbo tikslai – mokymų metu padėti kurti sąlygas, padedančias mokymų dalyviams atliekant praktinius pratimus įgyti vidinę patirtį kaip spręsti realiame gyvenime vienokius ar kitokius klausimus;
- darbo „įrankiai“: koučingo, psichoanalizės, psichodinamikos, suaugusių žmonių grupių vedimo, mediacijos, nesmurtinio bendravimo (Non Violent Communication) pagrindai bei metaforinės asociatyvinės kortelės.
Jei įdomu ir aktualu, kviečiu susitikti mokymuose!”
Daugiau informacijos:
Eglė Lisauskaitė
+370 686 60092