Mokymai „MAK pritaikymas įveikiant krizes ir traumas“

Kviečiame Jus susipažinti su metaforinėmis asociatyvinėmis kortelėmis (MAK), galinčiomis tapti puikiu Jūsų organizacijos darbuotojų įrankiu bei pagalbininku!

MAK COPE IR BASIC PH METODO PRITAIKYMAS ĮVEIKIANT KRIZES IR TRAUMAS 

ŠIŲ MOKYMŲ METU GALĖSITE:

  • susipažinti su kortelių „COPE“ (angl. įveika) rinkiniu;
  • susipažinti su teoriniais kortelių naudojimo pagrindais;
  • susipažinti su krizių ir traumų įveikos BASIC Ph metodu;
  • išgirsti idėjų bei išbandyti praktiškai (atliekant 3-5 praktinius pratimus) kaip kortelės gali būti panaudojamos dirbant tiek su individualiais klientais, tiek grupiniame darbe.

Konkreti mokymų programa būtų parengta atsižvelgus į Jūsų organizacijos darbuotojų profesinius poreikius bei iššūkius, su kuriais susiduria savo darbe.

MOKYMŲ FORMATAS:

  • „Gyvi“ mokymai Jūsų organizacijos darbuotojams Jūsų darbo vietoje sutartu patogiu laiku. Mokymų trukmė – 5 val. Preliminarus laikas – 10-17 val. (apie 5 val. mokymų, iki 2 val pertraukų laikas).
  • Palaikomoji nuotolinė sesija (trukmė 2,5 val.), kurios metu:
    – savarankiškos MAK praktikos – gerųjų patirčių – pasidalinimas tarpusavyje;
    – savarankiškos MAK praktikos aptarimas, atsakymai į kilusius klausimus naudojant  MAK.

Bendra mokymų trukmė – 7,5 val. (5 val. „gyvi“ mokymai, 2,5 val. palaikomoji nuotolinė sesija).

MOKYMAI SKIRTI: specialistėms/-ams, dirbantiems su įvairaus amžiaus žmonėmis ir padedantiems įveikti krizes ir traumas: psichologams, psichoterapeutams, konsultantams, socialiniams darbuotojams ir kitiems specialistams, norintiems praplėsti bei papildyti profesinių įrankių „dėžutę“.
Mokymų grupės dydis – iki 20 žmonių.

MOKYMŲ KALBA: lietuvių, anglų, rusų.

750

KAS YRA METAFORINĖS ASOCIATYVINĖS KORTELĖS, KUO JOS GALI BŪTI NAUDINGOS, PLAČIAU PASKAITYT GALITE ČIA: https://metaforineskorteles.lt/apie-mak/

KAS YRA COPE KORTELĖS IR KUO JUOS GALI BŪTI NAUDINGOS?

Pagrindinis COPE kortelių kūrėjų – dailininkės Marinos Lukjanovos, krizių įveikos specialistės dr. Ofros Aylon ir leidėjo Moritzo Egetmeyerio – tikslas buvo sukurti įrankį, leidžiantį kurti pasaulį, kuriame būtų mažiau žmogiškos kančios. 

Viena iš pagrindinių COPE kortelių paskirčių – pasiekti trauminį įvykį, sustingusį smegenyse, ir atgaivinti jį, įgalinant traumos identifikavimą ir jos išraišką, taip pat tinkamų įveikos būdų atradimą ir pritaikymą. COPE kortelių kūrėjai pasirinko vaizduoti trauminius įvykius ir mūsų emocinį atsaką į juos naudodami simbolius ir metaforas, kurie savo ruožtu gali padėti saugiu atstumu pasakoti apie skaudžius patyrimus. Traumos detalių atskleidimas yra svarbus tuo, jog leidžia dar kartą peržvelgti įvykius ir tokiu būdu išsilaisvinti iš baimės ir siaubo gniaužtų.

COPE kortelės gali sustiprinti kiekvieno žmogaus vidinio pasaulio ir jo išorinės raiškos atskleidimo procesą, taip pat, naudodamiesi kortelėmis, žmonės gali išmokti pažinti savo krizės, streso ir traumos įveikos būdus.

Taip pat šios kortelės gali būti įrankiu, leidžiančiu svajoti apie geresnę ateitį ir ją kurti. Kad tai galėtume padaryti, mums reikia atsigręžti į praeitį ir ją iš naujo peržiūrėti. Tuo tikslu kortelės gali būti nepamainomu įrankiu – jų pagalba mes galime pasiekti tiek savo giliausius jausmus, tiek kūrybines vaizduotės galias. 

COPE kortelių dėka mes galime pajausti bendrystės jausmą vieni su kitais. Kortelės leidžia kurti saugią, be konkurencijos ir vertinimo erdvę, būtiną autentiškai išraiškai, todėl COPE kortelės gali suteikti galimybę išgyventas traumines patirtis papasakoti saugioje aplinkoje.  Tiek Jūsų, tiek kitų žmonių, pasidalintas skausmas gali suteikti naujų įžvalgų ir palengvinti naštą. COPE kortelių kūrėjai kviečia visus žmones, naudojančius šias korteles, prisijungti prie bendruomenės ir dar kartą patvirtinti laiko patikrintą patarlę: Pasidalintas skausmas sumažėja perpus, o pasidalintas džiaugsmas padidėja perpus. 

Dirbant su COPE kortelėmis atgyja žmogaus dvasia – žmonės vėl jaučiasi gyvi, atviri naujoms patirtims, priklausantys pasauliui ir turintys savo vietą jame, jaučiantys dėkingumą už tai, kas vyksta jų gyvenime, atviri nuostabai, ramybei ir džiaugsmui.

COPE kortelės gali tarnauti kaip papildomas traumų terapijos įrankis, gali būti naudojamos atskirai ar kartu su kitomis kortelėmis. Taip pat kortelės gali būti naudojamos kartu su kitais metodais. Visiems būdams bendras dalykas yra tai, kad, kai mes pasiimame kortelę ir pradedame pasakoti apie ją, tai yra mūsų pasakojimas, mūsų vidinė istorija.

KAS YRA BASIC Ph ĮVEIKOS MODELIS?

Dažnai mes, žmonės, esame linkę tikėti, jog kai su mumis nutinka kas nors baisaus, yra likimo ranka. Bet yra svarbu atminti, jog, nepaisant kur ir kaip tokie įvykiai vyksta, tai, kaip mes įveikiame baisių įvykių pasekmes yra mūsų rankose. Tai yra įveikos esmė. Įveikti reiškia susidurti ir kovoti su sunkumu, nelaime ar trauma, ir tai daryti su sėkmės dalimi. Kiekvienas iš mūsų iš prigimties esame apdovanoti tam tikrais įveikos būdais; kitus įveikos būdus mes įgyjame su patirtimi. Visi įveikos būdai gali būti sustiprinti mokymų ar tam tikros terapijos pagalba. COPE rinkinyje yra šešios kortelės, kuriose pavaizduotos RANKOS, atspindinčios šešis įveikos būdus, sudarančius BASIC Ph metodo esmę – tikėjimą, jausmus, tarpusavio ryšius,  vaizduotę, pažintinius gebėjimus ir fizinio kūno galimybes.

MOKYMŲ TIKSLAI:

  • supažindinti Jūsų organizacijos darbuotojus su metaforinėmis asociatyvinėmis kortelėmis kaip galimu „įrankiu” dirbant su klientais;
  • suteikti tiek teorinių ir praktinių žinių, kad Jūsų organizacijos darbuotojai gebėtų savarankiškai naudotis kortelėmis darbe su klientais.

MOKYMŲ UŽDAVINIAI:

  •  Gyvų mokymų metu seminaro dalyvius:
    – supažindinti su teoriniais ir praktiniais MAK naudojimo pagrindais;
    – sudaryti sąlygas išbandyti MAK atliekant 3-5 praktines užduotis seminaro metu;
    – norintiems mokymų dalyviams suteikti užduočių savarankiškai praktikai.
  • Pasibaigus mokymams, mokymų dalyviams išsiųsti dalomąją medžiagą, kurioje būtų pagrindinė informacija apie korteles, seminaro metu atliktos bei savarankiškos praktikos užduotys.
  • Palaikomosios sesijos metu aptarti savarankišką mokymo dalyvių praktiką – kas pavyko ir kuo galime pasidžiaugti? Kas nepavyko ir ką galime išmokti iš savo klaidų? Grįžtamojo ryšio suteikimas, atsakymai į klausimus, savarankiškos praktikos aptarimas kartu su mokymų dalyviais.

MOKYMUS VEDA: Eglė Lisauskaitė, asmeninių pokyčių koučingo specialistė, lektorė, sertifikuota metaforinių asociatyvinių kortelių praktikė.

EGLĖ APIE MOKYMUS: Metaforinės asociatyvinės kortelės mano gyvenime atsirado 2017 metų pabaigoje, kai, ieškodama praktiško įrankio savo darbe, atradau korteles. Nuo tada mes drauge, koja kojon ir „keliaujame“ kartu. Kadangi aš pati mąstau vaizdais, kortelės man gali padėti atpažinti, įvardinti ir išreikšti savo jausmus bei mintis, plačiau tyrinėti esamą situaciją ir prireikus ieškoti kūrybiškų sprendimų. Tuo, ką žinau ir moku apie korteles, mielai dalinuosi su kitais žmonėmis.

Mano pagrindiniai:

  • darbo principai yra patirtimi grįstas mokymasis – vedu praktinius mokymus, kuriuose čia ir dabar sprendžiame aktualius dalyvių klausimus. Paprastai mokymų metu būna apie 1/3 teorijos aktualia tema, 2/3 –  praktiniai užsiėmimai, kurių metu visi kartu mokomės spręsti konkrečius klausimus;
  • darbo tikslai – mokymų metu padėti kurti sąlygas, padedančias mokymų dalyviams atliekant praktinius pratimus įgyti vidinę patirtį kaip spręsti realiame gyvenime vienokius ar kitokius klausimus;
  • darbo įrankiai: koučingo, psichoanalizės, psichodinamikos, suaugusių žmonių grupių vedimo, mediacijos, nesmurtinio bendravimo (Non Violent Communication) pagrindai bei metaforinės asociatyvinės kortelės.

Jei įdomu ir aktualu, kviečiu susitikti mokymuose!”

Daugiau informacijos:

Eglė Lisauskaitė

egle.lisauskaite@gmail.com

+370 686 60092