OH SAGA

55 kortelės, skirtos legendų, mitų ir pasakojimų kūrimui bei pasakojimui

Dailininkas Ely Raman.

20

55 SAGA rinkinio akvarele tapytos kortelės, kurių autorius yra amerikiečių dailininkas Ely Raman, vaizduoja veikėjus, vaizdo scenas ir daiktus, kurie vienu metu yra realūs, ir tuo pačiu – neegzistuojantys. Kiekviena kortelė mums gali parodyti kelią link žinomo mito, pasakos ar istorijos, kuri dar nebuvo sukurta iki šiol.

SAGA rinkinio kortelių dėka mes galime vėl patirti spontaniškumą, sugrįžti į vaikystės nuostabą, atsiminimus ir svajas. Paveikslėliai kviečia mus keliauti kartu su vaikais ar be jų į istorijų, fantazijų, svajonių ir burtų pasaulį. Kviečia sugrįžti į pasaulį, kurį kadaise mes gerai pažinojome – kur kiaulės galėjo skristi, varlės tapo princais, kur princesės buvo išgelbėtos, kur gyveno herojai.

SAGA kortelės siūlo galimybę lavinti mūsų vaizduotę, patirti malonumą, netgi žaisti, be jokių strategijų, laimėjimų, pralaimėjimų ar taškų skaičiavimo.

Turėdami tai galvoje, leiskime kiekvieno iš mūsų viduje gyvenančiam pasakotojui pasiimti SAGA kortelę ir pradėti pasakojimą. Prieš pradėdami pasakojimą, turėtume atsiminti, kad:

  • Nebūtina tai, ką mes matome kortelėje, pasakoti pažodžiui. Tai, ką mes matome paveikslėlyje, gali būti simbolis ar metafora;
  • Leiskime laisvai skleistis savo vaizduotei, nevaržydami jos laiku, erdve, turiniu ir prasme;
  • Venkime ilgų ir painių istorijų. Trumpas istorijas yra daug įdomiau ir linksmiau sekti;
  • Kurkime istoriją, kurioje veikia aktyvūs veikėjai;
  • Įkvėpimo ieškokime vaikystės magijoje: leiskime burtininkams su burtų lazdelėmis, burtažodžiais, stebuklingais persivertimais ir kitais nežemiškais dalykais padėti kurti mūsų istoriją;
  • Žaidimas su SAGA kortelėmis nėra varžytuvės kas nugalės. Tegu žaidimas išlieka kaip veiksmo pagrindas;
  • Jei žaidžiate grupėje, galite susitarti dėl tam tikrų taisyklių, pvz., laiko apribojimų, kortelėse matomų vaizdų nereinterpretavimo (pasakojimo apie tai, ką matome kito žmogaus kortelėje), vienas kito išklausymo ir nepertraukimo. Žaidimo dalyviai gali praleisti savo eilę pasakoti, nieko nekomentuodami ar neatsakydami į kitų dalyvių klausimus.

Susėskite aplink stalą ar ant žemės ratu. Tegu visi žaidimo dalyviai iš eilės išmaišo SAGA rinkinio kortelės. Susitarkite tarpusavyje dėl žaidimo taisyklių: kiek sakinių ar laiko, pvz., vieną minutę, pasakos kiekvienas dalyvis. Panaudosite visas korteles, žaisite tik vieną kartą ar daugiau? 

Pirmasis dalyvis išsitraukia atsitiktinę kortelę iš SAGA rinkinio ir pradeda pasakojimą: „Vieną kartą gyveno…“. Kai pirmasis dalyvis užbaigia savo pasakojimą, antrasis dalyvis ima atsitiktinę kortelę, deda ją šalia pirmosios ir tęsia pasakojimą. Tokiu būdu visi žaidime dalyvaujantys žaidėjai tęsia žaidimą, kol yra paimama paskutinė rinkinio kortelė ar paskutinis žaidimo dalyvis papasakoja savo istorijos dalį.

METAFORINĖS ASOCIATYVINĖS KORTELĖS PRAKTIŠKAI

TRIPTIKAS (poroms ir mažoms grupėms)

Kiekvienas žaidėjas išsitraukia po 3 atsitiktines SAGA korteles, įdėmiai jas apžiūri ir ir susideda taip, kaip jam norisi (nebūtinai ta pačia tvarka, kaip išsitraukė korteles).

Tada žaidėjas, remdamasis savo kortelėmis, kuria savo istoriją. Pirmoji kortelė yra istorijos pradžia, antroji – vidurys, trečioji kortelė – istorijos pabaiga.

Kai vienas žaidėjas užbaigia savo istoriją, kiti žaidėjai gali užduoti klausimus, padėsiančius geriau suprasti papasakotą istoriją. 

Šį pratimą taip pat gali atlikti individualiai vienas žaidėjas.

DIDESNIS PAVEIKSLAS

Nežiūrėdami išsirinkite SAGA kortelę ir padėkite ją ant didesnio balto popieriaus lapo. Savo žodžiais ir/ar pieštukais ar vaškinėmis kreidelėmis „pratęskite“ kortelėje pavaizduotą piešinį, įsivaizduodami, kad kortelė yra didesnio vaizdo ar paveikslo dalis. Sukurtą didesnį paveikslą panaudokite savo istorijos pasakojimui.