Metaforinės asociatyvinės kortelės „Mano šeimos galerija“

Rinkinį sudaro:

  • 100 metaforinių asociatyvinių kortelių (111 mm x 130 mm);
  • Trumpas darbo su kortelėmis aprašymas (5 psl., anglų ir rusų k.).

Autorė – Gali Salpeter (Norvegija)

Mano šeimos galerijos“ (angl. My Family Gallery) rinkinyje esančios kortelės gali būti panaudotos dirbant metaforiškai su šeima ir jos nariais. Galima dirbti naudojantis viena kortele, o taip pat galima kurti ištisą šeimos portretų galeriją, naudojantis keliomis ar daugiau kortelių. 

Šis rinkinys gali būti naudingas specialistams, dirbantiems su paaugliais ir suaugusiais:

  • individualiai;
  • grupinių užsiėmimų metu;
  • su poromis ir/ar šeimomis.

Rinkinys gali būti naudingas:

  • psichologams, konsultantams, psichoterapeutams, ekspresyviosios terapijos specialistams, socialiniams darbuotojams, mediatoriams ir kt.

Pristatymo laikas – iki 2 savaičių. 

Šias metaforines asociatyvines korteles galite dovanoti, tereikia pirkimo metu į krepšelį įsidėti ir dovanų pakuotę – mes supakuosime tai kaip dovaną. Drauge prie pasirinktų kortelių pridėsime ir rankų darbo natūralaus bičių vaško žvakę jaukiems vakarojimams.

51

Metaforinės šeimos narių atvaizdų galerijos kūrimas gali būti daugiasluoksniu procesu, suteikiančiu galimybę specialistui ir klientui prisiliesti prie svarbių kliento klausimų gyvenime, pvz.:

  • AŠ ir mano kūnas;
  • Liga ir mirtis;
  • Tapatybė;
  • Nerimas;
  • Bendravimas ir konfliktai;
  • Lytiškumas;
  • Krizinės situacijos;
  • Nepriežiūra ir apleistumas;
  • Smurtas;
  • Santykiai tarp kartų;
  • Priklausomybė ir kontrolė;
  • Išsiskyrimai ir skyrybos;
  • Emocijos ir jausmai;
  • Lūkesčiai;
  • Kritika ir pritarimas;
  • Agresija;
  • Ribos;
  • Poreikių patenkinimas ar nepatenkinimas;
  • Kūrybiškumas ir žaismingumas;
  • Saviraiška;
  • Stiprinimas ir parama;
  • Konkurencija;
  • Pasitikėjimas ir saugumas.

Procesas prasideda tada, kai klientas išsirenka korteles, su kuriomis nori dirbti. Išsirinkęs korteles klientas jas išdėsto savo galerijoje tam tikra tvarka ir tam tikrais atstumais. Vėliau sesijos metu klientas gali keisti korteles, atstumus tarp jų ar kurti naujas galerijas.

Kortelėse vaizduojamos įvairios gyvenimiškos situacijos gali padėti atverti metaforinę erdvę, kurioje tiek klientas, tiek specialistas gali stebėti ir dirbti su įvairiais pojūčiais, jausmais, prisiminimais ir mintimis, kuriuos sukelia projekciniai vaizdai. Kortelės gali suteikti galimybę klientui ir specialistui dirbti tiek metaforiniame, tiek realybės lygmenyse. 

Metaforiška kortelių galerija gali tapti emociniu ir apčiuopiamu atskaitos tašku, kuriuo remiantis gali vykti pokalbiai, kūrybinė veikla ir įvairios intervencijos tiek individualių, tiek grupinių sesijų metu.

Specialistas, atsižvelgdamas į sesijos metu iškylančius klausimus ir darbo su klientu tikslą, gali suformuluoti gaires, padedančias klientui rinktis korteles, kurti galeriją. Klientas yra kviečiamas apibūdinti temas, kylančias dirbant su kortelėmis. Tolimesnis darbas su klientu vyksta remiantis specialisto specializacija ir kompetencijomis. Darbą su kortelėmis galima sustiprinti naudojant įvairias kūrybines technikas, pvz., dailę, pasakojimą, dramą, muziką, judesį, vaidmeninius žaidimus.

Darbo su kortelėmis pasiūlymus specialistas turėtų pritaikyti prie kiekvieno kliento gebėjimų, poreikių ir situacijos, taip pat prie savo darbo specifikos ir aplinkos.

Kortelių naudojimo galimybės:

  • Klientas gali naudoti korteles jausmams ir mintims, kuriuos sukelia iliustracijos, išreikšti ir, padedamas specialisto, spręsti pagrindinius klausimus, kuriuos iškelia kortelės;
  • Klientas gali naudoti korteles praeities ar dabarties gyvenimo įvykiams apibūdinti, vidiniams ir tarpasmeniniams procesams atspindėti;
  • Klientas gali naudoti korteles galimų ateities įvykių, santykių ir situacijų scenarijams kurti bei tyrinėti;
  • Kortelėse vaizduojami ir realūs, ir metaforiniai vaizdai gali padėti paliesti iššūkius, su kuriais klientas gali susidurti megzdamas santykius su kitais žmonėmis, patirdamas įvairias patirtis įvairiais gyvenimo etapais. Kortelės gali padėti tiek klientui, tiek specialistui pamatyti kliento gyvenimiškus iššūkius ir spręsti juos sesijos metu. 

METAFORINĖS ASOCIATYVINĖS KORTELĖS PRAKTIŠKAI

KORTELIŲ PANAUDOJIMAS DIRBANT INDIVIDUALIAI

Pasiūlykite klientui: Išsirinkite kelias korteles ir, sudėję jas vieną šalia kitos, sukurkite galeriją““

Galite pateikti, pavyzdžiui, tokias gaires: Pasirinkite kelias korteles ir sukurkite galeriją, kuri galėtų atspindėti jūsų paauglystę arba Sukurkite tokią galeriją, kokią būtumėte norėję turėti savo gyvenime.

KORTELIŲ PANAUDOJIMAS GRUPINIAME DARBE AR DIRBANT SU ŠEIMA

Šeimos ar grupinės sesijos metu kiekvienas dalyvis yra kviečiamas pasirinkti po vieną kortelę pagal tas pačias instrukcijas, pvz.: Kviečiu kiekvieną iš jūsų pasirinkti kortelę, kuri atspindi ilgesį. Kiekvienas dalyvis išsirenka po kortelę bei apibūdina ją. 

KORTELIŲ PANAUDOJIMAS DIRBANT SU PORA

Pakvieskite abu poros narius kartu kurti bendrą galeriją. Poros nariai gali bendrai spręsti, kurią kortelę rinktis arba kiekvienas iš jų paeiliui deda po vieną kortelę. 

Galite pateikti tokias gaires, pvz: Sukurkite galeriją, kuri atspindėtų kokią bendrą jūsų šeimos ateitį jūs abu įsivaizdavote prieš gimstant jūsų pirmajam vaikui. Baigus kurti galeriją, pakvieskite kiekvieną poros narį išsirinkti po vieną kortelę, kuri jai ar jam atrodo svarbiausia šioje galerijoje ir kurią norėtų išsamiau patyrinėti.