OH ECCO

99 abstraktūs piešiniai, skirti beribei vaizduotei.
Bet kokio amžiaus 1 – 10 žmonių grupei.
Autoriai: dailininkas Johnas Davidas Ellis (JAV), leidėjas Moritzas Egetmeyeris (Vokietija).

27

ECCO yra 99 abstrakčių miniatiūrų, nedidelio formato kortelių rinkinys. Specialiai šiam rinkiniui piešinius sukūrė dailininkas Johnas Davidas Ellis (JAV). Kiekvienoje kortelėje esantis piešinys yra iššūkis vaizduotei, tiltas į meną, skraidantis kilimas, galintis padėti patekti į vaizduotės pasaulį.

„Ecco“ žodis, kilęs iš italų kalbos, ir reiškia „Žiūrėk!“, „Štai!“, „Tai yra taip!“. Žvelgiant plačiau, metaforinės asociatyvinės ECCO kortelės yra skirtos dalinimuisi tuo, ką mes matome, ką mes įsivaizduojame, ir ką mes jaučiame. Kai mes žaidžiame su ECCO kortelėmis, neskaičiuojame taškų, nėra nei laimėtojų, nei pralaimėtojų, nei čempionų.

Metaforinės asociatyvinės ECCO kortelės neturi pavadinimų ir visos kortelių interpretacijos yra teisingos. Kiekvienas iš mūsų toje pačioje kortelėje galime įžvelgti kažką skirtingo – peizažą, žemėlapį, džiungles, miesto panoramą, urvą, sapną… Kiekvienas iš mūsų į kiekvieną kortelę reaguojame skirtingai ir visi mūsų reagavimo būdai gali būti išreikšti skirtingais būdais: žodžiais, poezija, šokiu, muzika ir… netgi piešiniu.

Metaforinės asociatyvinės ECCO kortelės yra durys į abstraktaus meno pasaulį, kur pirmiausia spalvos ir kompozicijos kelia jausmus, be jokių tiesioginių nuorodų į personažus ar istorijas. Panašiai kaip daina be žodžių, kai melodija perduoda pagrindinę kūrinio žinutę…

Metaforinės asociatyvinės ECCO kortelės neturi nustatytų taisyklių ar tam tikro žaidimo būdo. Žemiau yra keletas rekomendacijų, kaip galite naudotis ECCO kortelėmis. Naudodamiesi ECCO kortelėmis galite jas pritaikyti pagal savo poreikius – papildyti ar keisti siūlomus pratimus. Tačiau yra keletas taisyklių, kurios gali padėti sustiprinti žaidimo procesą ir kurių pravartu laikytis:

  • Žaidimo drauge procesas turi būti užsiėmimo pagrindas: ECCO kortelės nėra skirtos varžytis tarpusavyje savo fantazija ar kūrybiškumu.
  • Pasakokite trumpai ir aiškiai, venkite plačių apibendrinimų. Ilgi monologai nepalieka vietos kitų žaidėjų pasakojimams.
  • Pasakokite asmeniškai ir subjektyviai. Nėra nei teisingų, nei neteisingų pasakojimų. Žiniomis dalinkitės kartu su jausmais.
  • Nei vienas iš žaidėjų negali būti pertrauktas, jo pasakojimas koreguojamas ar jam prieštaraujama.
  • Kiekvienas žaidėjas turi teisę praleisti savo ėjimą, nepasakoti apie savo kortelę be jokių klausimų ar komentarų.

Žemiau pateikti pratimai yra rekomendacinio pobūdžio. Kiekvienas iš Jūsų galite kurti savo pratimus. ECCO kortelių autoriai tai ne tik leidžia, bet ir skatina.
Paveikslėliai neturi pavadinimų, nėra jokių galutinių reikšmių. Paveikslėliai gali būti sukinėjami ir apžiūrimi iš visų pusių.

METAFORINĖS ASOCIATYVINĖS KORTELĖS PRAKTIŠKAI

PEIZAŽAS

Kiekvienas žaidėjas iš užverstų ECCO kortelių išsitraukia po vieną kortelę.
Jei žaidėjas nori pasikeisti savo kortelę, jis gali išsitraukti kitą kortelę iš užverstų ECCO kortelių krūvelės.
Kiekvienas žaidėjas apibūdina savo kortelę (nerodydamas jos kitiems dalyviams) lyg tai būtų gamtos vaizdas:

  • Kaip atrodo šis gamtos kampelis?
  • Kokie jausmai apima būnant šiame gamtos kampelyje?
  • Ką čia galėčiau veikti?

Kai visi žaidėjai iš eilės papasakoja apie savo ECCo korteles, visos žaidėjų kortelės yra padedamos į vieną krūvelę (galima pridėti dar keletą kortelių iš užverstų ir nepanaudotų ECCO kortelių krūvelės) ir gerai išmaišomos.
Tada ECCO kortelės yra atverčiamos. Visi žaidėjai kartu stengiasi atspėti, kuri kortelė atspindi konkretaus žaidėjo apibūdintą gamtovaizdį.
Žaidėjų spėjimai yra palyginami ir aptariami.

KOMPOZICIJA (individualus pratimas)

Išsitraukite 10 ECCO kortelių ir atverstas pasidėkite priešais save.
Kurios kortelės šiuo metu Jums patinka? O kurios – ne?
Kokie jausmai kyla žiūrint į šias korteles?
Galbūt kažką prisimenate, žvelgdami į šias korteles?
Visa savo mintis, jausmus ir asociacijas pasižymėkite savo užrašuose.