KAS YRA METAFORINĖS ASOCIATYVINĖS KORTELĖS, KUO JOS GALI BŪTI NAUDINGOS, PLAČIAU PASKAITYTI GALITE ČIA: https://metaforineskorteles.lt/apie-mak/
Rinkinio „TRAUKINIŲ PASAULIS“ (angl. THE WORLD OF TRAINS) autorė yra Gali Salpeter, gyvenanti Norvegijoje.
Šis rinkinys, pasitelkiant traukinių pasaulio simbolius ir metaforas, taip pat nebaigtų sakinių metodą, yra skirtas darbui su vaikais ir gali būti naudojamas dirbant individualiai, su šeima ar grupėje.
„Traukinių pasaulio“ rinkinyje galite rasti 50 kortelių, kuriose yra pavaizduoti įvairūs traukinių pasaulio objektai – bėgiai, garvežiai, vagonai, supanti aplinka. Kuriant ir piešiant korteles buvo labai daug dėmesio skiriama įvairioms detalėms, kurios gali būti naudingos dirbant su vaikais (pvz., traukinio spalva, išvaizda, nuotaika, supančios aplinkos detalės ir pan.).
Taip pat ir 50 kortelių – nebaigtų sakinių (anglų kalba), kurie gali padėti pradėti pasakoti ar pagilinti traukinio istoriją, pvz., „Aš esu ypatingas vagonas. Aš save apibūdinčiau taip:…“.
Šios kortelės gali padėti vaikams bei su jais dirbantiems specialistams atpažinti bei įvardinti pačias įvairiausias sunkumus keliančias situacijas – iššūkius namuose ar mokykloje, bendravimo sunkumus su tėvais, mokytojais ar bendraamžiais, patyčias, netektis ir pan. – su kuriomis susiduria vaikai, pajausti, atpažinti bei įvardinti kylančius jausmus bei paieškoti sudėtingų situacijų kūrybiškų sprendimo būdų remiantis traukinių pasaulio simboliais ir metaforomis.
Šios kortelės gali padėti kelti, tyrinėti bei spręsti tokius klausimus:
- įvairūs patiriami sunkumai;
- stipriųjų pusių paieška, lyderystė;
- tėvystės, autoriteto ir/ar kontrolės iššūkiai;
- vystymasis ir augimas;
- pokyčiai;
- prievarta ir smurtas;
- agresyvus elgesys;
- tarpasmeniniai santykiai (draugystė, priklausymas, atstūmimas ir pan.)
- santykiai šeimoje;
- kūno suvokimas;
- liga, mirtis;
- baimė;
- ribos ir pan.
MOKYMŲ TIKSLAI:
- supažindinti Jūsų organizacijos darbuotojus su metaforinėmis asociatyvinėmis kortelėmis kaip galimu „įrankiu“ dirbant su klientais;
- suteikti tiek teorinių ir praktinių žinių, kad Jūsų organizacijos darbuotojai gebėtų savarankiškai naudotis kortelėmis darbe su klientais.
MOKYMŲ UŽDAVINIAI:
- „Gyvų“ mokymų metu seminaro dalyvius:
– supažindinti su teoriniais ir praktiniais MAK naudojimo pagrindais;
– sudaryti sąlygas išbandyti MAK atliekant 3-5 praktines užduotis seminaro metu;
– norintiems mokymų dalyviams suteikti užduočių savarankiškai praktikai. - Pasibaigus mokymams, mokymų dalyviams išsiųsti dalomąją medžiagą, kurioje būtų pagrindinė informacija apie korteles, seminaro metu atliktos bei savarankiškos praktikos užduotys.
- Palaikomosios sesijos metu aptarti savarankišką mokymo dalyvių praktiką – kas pavyko ir kuo galime pasidžiaugti? Kas nepavyko ir ką galime išmokti iš savo klaidų? Grįžtamojo ryšio suteikimas, atsakymai į klausimus, savarankiškos praktikos aptarimas kartu su mokymų dalyviais.
MOKYMUS VEDA: Eglė Lisauskaitė, asmeninio augimo koučingo specialistė, lektorė, sertifikuota metaforinių asociatyvinių kortelių praktikė, šiuo metu besimokanti Suaugusių žmonių grupių vedimo Vilniaus Universitete.
EGLĖ APIE MOKYMUS: Metaforinės asociatyvinės kortelės mano gyvenime atsirado 2017 metų pabaigoje, kai, ieškodama praktiško įrankio savo darbe, atradau korteles. Nuo tada mes drauge, koja kojon ir „keliaujame“ kartu. Kadangi aš pati mąstau vaizdais, kortelės man gali padėti atpažinti, įvardinti ir išreikšti savo jausmus bei mintis, plačiau tyrinėti esamą situaciją ir prireikus ieškoti kūrybiškų sprendimų. Tuo, ką žinau ir moku apie korteles, mielai dalinuosi su kitais žmonėmis.
Mano pagrindiniai:
- darbo principai yra patirtimi grįstas mokymasis – vedu praktinius mokymus, kuriuose čia ir dabar sprendžiame aktualius dalyvių klausimus. Paprastai mokymų metu būna apie 1/3 teorijos aktualia tema, 2/3 – praktiniai užsiėmimai, kurių metu visi kartu mokomės spręsti konkrečius klausimus;
- darbo tikslai – mokymų metu padėti kurti sąlygas, padedančias mokymų dalyviams atliekant praktinius pratimus įgyti vidinę patirtį kaip spręsti realiame gyvenime vienokius ar kitokius klausimus;
- darbo „įrankiai“: koučingo, psichoanalizės, psichodinamikos, suaugusių žmonių grupių vedimo, mediacijos, nesmurtinio bendravimo (Non Violent Communication) pagrindai bei metaforinės asociatyvinės kortelės.
Jei įdomu ir aktualu, kviečiu susitikti mokymuose!”
Daugiau informacijos:
Eglė Lisauskaitė
+370 686 60092