OH Mythos

55 kortelės, skirtos asmeninių legendų ir mitų kūrimui bei pasakojimui. 

Tinkamos bet kokio amžiaus dalyvių grupei nuo 1 iki 10 dalyvių.

Dailininkas Ely Raman.

20

MYTHOS – 55 akvarele tapytos kortelės, kurių autorius yra kanadiečių dailininkas Ely Raman. Šiose kortelėse yra vaizduojamos įvairios scenos, vaizdai ir svarbūs daiktai, priklausantys mitų ir legendų karalystei. Mitas yra suprantamas kaip istorija, „sukurta išorėje ir tiesa viduje“. Visur, kur gyveno žmonės, gyvavo ir mitai – taip žmonės išreiškė savo kolektyvinės patirties istorijas.

Kiekvienas MYTHOS paveikslėlis yra spalvingas kelias, vedantis link vaizduotės pasaulio. MYTHOS kortelės padeda lavinti vaizduotę laisvai žaidžiant ar dirbant. MYTHOS yra žaidimas, kuriame nėra jokių strategijų, taškų skaičiavimo, laimėtojų ar pralaimėtojų. Šios kortelės gali būti naudojamos tiek asmeniškai, tiek porose ar grupėse bet kokio amžiaus žmonių – nuo pačių mažiausių iki vyriausių.

Kiekvienas MYTHOS paveikslėlis atspindi tam tikrą mito aspektą ar fragmentą, o ne tam tikrą ir konkrečią istoriją. Šių kortelių pagalba Jūs galite patys kurti savo pačių istorijas – tai ir yra šio žaidimo tikslas, o ne atpažinti ir pasakoti jau žinomas, pažįstamas istorijas ar pasakas.

Sekant MYTHOS pasaką nėra „neteisingų“ interpretacijų: šio žaidimo metu vaizduotė yra įvairiausiais būdais skatinama, o ne išbandoma. Žaidėjai turi galimybę atverti senovinę spontaniškos vaizduotės ir sumanumo lobių skrynią.

Sekdami MYTHOS pasaką, žaidėjai kiekvienas iš eilės atverčia kortelę ir apibūdina tai, ką mato kortelėje – daiktus ar veiksmus. Kiekvienas žaidėjas kartu su kitais žaidime dalyvaujančiais žmonėmis į bendrą istorijos kūrimą įneša savo dalį.

Kiekvieną kartą, prieš pradedant kurti naują istoriją ar naują pasakojimą, MYTHOS kortelės yra iš naujo išmaišomos. Kiekvieno žmogaus reakcija į matomą vaizdą kortelėje yra unikali. Tokiu būdu sukurta ir papasakota istorija, panaudojant MYTHOS korteles, kiekvieną kartą yra vis kitokia.

MYTHOS kortelės gali būti naudojamos kartu su SAGA kortelėmis. Šių abiejų rinkinių dailininkas yra tas pats – Ely Ramanas.  

MYTHOS – tai asociacijų žaidimas, kuriame nėra konkurencijos. Tačiau yra keletas taisyklių, kurių rekomenduojama laikytis tam, kad istorijų kūrimo ir pasakojimo procesas vyktų laisvai:

  • Neverta tai, ką matome pavaizduota kortelėse, traktuoti pažodžiu. Tai, ką matote paveikslėlyje, gali būti simboliu ar veiksmo metafora. Tokiu būdu virvinės kopėčios gali padėti nukeliauti iki devinto dangaus ar nusileisti į giliausius požemius;
  • Leiskite savo vaizduotei skleistis laisvai, nevaržomai, be jokių laiko, erdvės, turinio ir galutinių reikšmių apribojimų;
  • Venkite ilgų ir painių istorijų. Kuo paprasčiau, tuo visiems dalyviams yra lengviau sekti istorijos tėkmę ir tuo daugiau visiems suteikia džiaugsmo;
  • Kai kitas žaidimo dalyvis pasakoja apie savo kortelę, nepertraukite jo, neprimeskite jam savo interpretacijos – savo suvokimo apie tai, ką Jūs matote kito dalyvio kortelėje;
  • Pasakodami istoriją, naudokite veiksmo žodžius ir tęskite, vystykite  istoriją;
  • Įkvėpimo ieškokite vaikystės magijoje: leiskime burtininkams su burtų lazdelėmis, burtažodžiais, stebuklingais persivertimais ir kitais nežemiškais dalykais padėti kurti istoriją;
  • Jei manote, kad Jūsų žaidimui kai kurios kortelės yra netinkamos, padėkite jas į šalį ir nenaudokite savo žaidime. Atminkite, jog bet kuris dalyvis gali pasinaudoti savo teise nekalbėti apie savo kortelę –- padėti ją į šoną be jokių komentarų ar kitų dalyvių klausimų.

 

METAFORINĖS ASOCIATYVINĖS KORTELĖS PRAKTIŠKAI

ISTORIJŲ PASAKOJIMAS (skirtas iki 12 žaidėjų)

Susėskite aplink stalą ar ant žemės ratu. Tegu visi žaidimo dalyviai iš eilės išmaišo visas SAGA rinkinio kortelės. Susitarkite tarpusavyje dėl žaidimo taisyklių: kiek sakinių ar laiko, pvz., 1 minutę, pasakos kiekvienas dalyvis. Panaudosite visas korteles, žaisite tik vieną kartą ar daugiau? 

Pirmasis dalyvis išsitraukia atsitiktinę kortelę iš MYTHOS rinkinio, pažiūri į tai, kas joje yra pavaizduota, ir spontaniškai pradeda pasakojimą: „Vieną kartą kalbantis arklys pasisiūlė mane nugabenti į tolimą šalį.“ Taip prasideda istorija…

Sekantis žaidimo dalyvis taip pat išsitraukia atsitiktinę kortelę, deda ją šalia pirmosios kortelės ir tęsia istorijos pasakojimą. Tokiu būdu visi žaidimo dalyviai išsitraukia savo korteles, deda vieną po kitos. Istorijos pasakojimas tęsiasi tol, kol baigiasi kortelės, kol paskutinis žaidimo dalyvis išsitraukia savo kortelę arba kol baigiasi istorijos pasakojimas.

Šis žaidimo būdas yra tinkamas paties įvairiausio amžiaus žmonėms – nuo darželinukų iki pačių vyriausiųjų. Kuriant istoriją žmonės tarpusavyje dalijasi savo kūrybingumu – tokiu būdu žmonės gali pajausti bendrystės ir priklausymo bendruomenei jausmus.